Verliefd! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu Verliefd! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu

Verliefd!

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

24 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Dat je hart sneller gaat kloppen, je het warm krijgt, geniet van het leven en gewoon een dom glimlachend aapje bent. Ik heb het zwaar te pakken!! Ik ben IN LOVE!!

Mam, geen zorgen, ik heb geen zwarte vent gevonden die me zijn shack en koeien heeft aangeboden. Ik ben officieel verliefd op deze stad!!

Heb nog 2 zomerkampen gewerkt. *zal de verhalen later posten* Daarna besloten om in mijn remi een auto te huren en de Cape-Namibia route te rijden. Leek me een mooi idee om op kerstavond over de Oranjerivier (natuurlijke grens tussen Zuid-Afrika en Namibie) te staren met een goed fles wijn.

Maar zoals dat gaat bij een goede verliefdheid: Liefde maakt blind. Hoe kon ik denken 5 dagen zonder mijn stad te kunnen? Ben halverwege de Oostkust omgekeerd, naar Stellenbosch gereden om de goede wijn te halen (cheetah's te aaien) en terug gereden naar Kaapstad. Wie zong er van "Ain't no mountain high enough"? Alles om mijn kerstavond in mijn geliefde stad door te brengen.

Werd vandaag wakker in een villa aan zee, ben met de extended family naar het aquarium gegaan. En wacht nu op mijn date van de avond om naar de kerk in Manenberg te gaan. Dit is Kaapstad, onverwachts en top.

Het kerstgevoel heb ik geprobeert te creeeren door in Stellenbosch Carols By Candlelight mee te zingen, maar echt lukken wilde het niet op mijn slippers en in mijn korte broek. En de echte Rudolph the red nose rendier dat was ik met mijn verbrande wipneus. Hier geen sneeuwvlok te bekennen, wel een zwarte kerstman gespot!

Ik wens iedereen net zo'n Merry Christmas toe als ik hier heb :)

Liefs,
Maike

Onderweg ontdekt dat Zuid-Afrika nog niet klaar is voor een vrouw alleen op pad. In kaapstad denken alle mannen mijn 'probleem' op te lossen door mij per direct een huwelijk aan te bieden. Buiten de stad vinden mensen het 'shame, random, interesting' en kijken ze achterdochtig naar mijn witte huurauto'tje om te checken of er echt niet nog iemand in zit... Kent iemand het liedje 'Perfectly Lonely' van John Mayer? :)

  • 24 December 2010 - 20:45

    Lisanne (R.):

    Hey Missmemay! :P

    Leuk verhaal! Ik vind het stoer dat je daar zo in je uppie zit hoor!

    Fijne kerst... Ik stuur wel een paar sneeuwvlokjes voor je op! B-)

    Lisanne

  • 24 December 2010 - 20:46

    Pap, Mam En Wencke:

    Zo leuk! Je liet pa & ma wel even schrikken! :-)
    Enjoy! xxxxxxxxxxxxx

  • 24 December 2010 - 21:05

    Mama:

    Jammer hoor dat je geen Zuid-Afrikaan aan de haak hebt geslagen. Maar er zijn nog een paar dagen te gaan, dus er is nog kans.

    Wat klink je blij en gelukkig! Zal nog moeilijk worden om dat mooie land achter je te laten. Gelukkig kun je er altijd nog naar terugkeren.

    Merry Christmas!
    Tot gauw,
    mama en papa

  • 25 December 2010 - 01:24

    Lust:

    Lieve Maik,

    Wat een heerlijk verhaal. De verliefdheid straalt er ook helemaal vanaf en dat maakt het des te leuker om te lezen.
    Super om te lezen dat je zo ondernemend bent in een land dat zo anders is dan Nederland. Echt een stoer wijf ben je!

    Ik ben blij dat je zo geniet. Doe dit nog met volle teugen. Nog een paar nachtjes en je bent weer thuis. Ik denk dat ik blijer van die gedachte word dan jij. ;) Ik heb zin om je weer in het echt te zien en te spreken!

    Heel veel kussen!!

  • 25 December 2010 - 09:24

    Bob:

    Lieve maiki, of ik bedoel dappere dodo! :-) geniet nog maar goed van je laatste weekje daar. Wij zitten gezellig bij familie, familie en nog meer familie tijdens deze zeer witte kerst! Tot in 2011!!!
    Liefs
    Ook van Lida

  • 25 December 2010 - 15:59

    Reintje:

    Maike, zo begrijpelijk die verliefdheid, ik was het op het hele land!!! Hele gezellige kerstdagen en die sneeuw... die vind je hier wel als je terug bent!
    Geniet nog even! Knuffel!

  • 27 December 2010 - 20:47

    Marijke:

    whaaaa Maike de Jager!!! Stiekem alleen op pad gaan in Afrika! Ze hebben daar loslopende leeuwen he dus wel een beetje uitkijken jij ;) hahaha. Super mooi verhaal weer! Heel veel plezier nog je laatste weekje!!! Die liefde zal je moeten achter laten maar hier zul je met open armen worden ontvangen! :) XXX

  • 28 December 2010 - 11:30

    Michelle:

    Hi,

    Wat een leuk verhaal! Ik kan het me helemaal voorstellen Kaapstad lijkt mij ook geweldig..

    Wij vliegen morgen alweer terug vanuit Indonesie! Fijne tijd daar nog.

    Liefs Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 25160

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: