Boehoe - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu Boehoe - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu

Boehoe

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Thuis is daar waar je vrienden en familie zijn.

Ik voel me hier thuis, wanneer ik over straat loop geniet ik ervan dat onbekende mij de weg vragen alsof ik een local ben. Ik voel me ook een local, kom waar ik ook ben mensen tegen die ik van een andere gelegenheid ken. Heb inmiddels aardig wat goede mensen om me heen verzameld. En ben door meerdere families geadopteerd als 'sister from another mother' (sorry papa!).

Ik, de witste van al mijn vriendjes en vriendinnetjes: ik ben een Zuid-Afrikaan geworden!
Want koop de apotheker en een politieagent om alsof het niets is. Doe aan afdingen als het om een hotelkamer gaat. En dans urenlang op de muziek van Goldfish. Rij naar Stellenbosch (met meneer T) om wijn te proefen, boek een overnachting op een struisvogel-farm en klim in een zwembad van een 5sterren hotel.
Ik slaap de ene nacht in een villa met zwembad om de volgende nacht in een shack met 13 anderen wakker te worden. En voel me aan beide kanten van de Tafelberg en de samenleving home.

Turkish Airlines brengt me over 45 uur terug naar Nederland. Mijn anderen home. Maar weet zeker dat ik nog een keer naar mijn andere Home terugkeer, it's just a matter of time.

Heb onwijs veel zin om iedereen te zien en alle verhalen te horen! Heb zo nu en dan een update gekregen over de sneeuw, kerst, rugby, hockey en amsterdamse praktijken en kan niet wachten om daar ook weer onderdeel van uit te gaan maken. Heb mijn papa en mama en broers en zusje echt gemist!

Dus lieve allemaal, ik zie jullie in het nieuwe jaar! Ga helemaal los met oud en nieuw en denk om 24.00 uur even aan mij in mijn vliegtuig met mijn mini-bottle of champagne. Ik wacht de nieuwjaarborrel uitnodiging van je af :)

Liefs,
Dat er a.s. vrijdag om 17.00 uur tranen gaan vloeien op het vliegveld hier staat al vast, Ricardo + friends brengen mij naar CTAirport. Ik zal huilen om alles wat ik hier achter moet laten en natuurlijk om de bizarre kou die me bij jullie te wachten staat :) De tranentrekker van de week: I've had my run, Baby Im done. (Michael Buble met het liedje Home)

  • 29 December 2010 - 18:18

    Daan De Jager:

    Wat is je vlucht nummer>?, mooi om te lezen. Mis je, en heb zin om met me brakke hoofd jou op te halen! XXXX

  • 29 December 2010 - 18:26

    Catie:

    Tot snel. Ik wil alle fotos zien!

  • 29 December 2010 - 20:07

    Reintje:

    Hey Maaike,
    de overgang naar de koude hier zal best groot zijn maar de echte vorst is effe uit de lucht - maar hij komt vast wel terug!
    Geniet nog heel even en goede terugvlucht.

  • 29 December 2010 - 20:24

    Ka:

    Hi maikie,

    Goede vlucht lieverd en wie weet wat dat fantastische land jou nog gaat brengen. Als ik je verhalen zo allemaal lees, bied ik mij bij deze aan om de volgende keer met je mee te gaan!!

    Hoe laat kom je aan op schiphol??

    xx

  • 29 December 2010 - 21:15

    Mama:

    hoi ik zit op de kamer vqn Adeline ons Franse buurmeisje je mail te lezen en word namens jou al verdrietig voor je dat je zoveel moet achterlaten! Gelukkig zijn het mooie beelden en die kun je de rest van je leven meenemen, zonder dat iemand het ziet.
    wat een gedoe o, hier te typen want de letters zitten ergens anders op het toetsenbord!

    goede reis en weet dat wij heeeeeeeeeeeeeeel blij zijn dat we je weer zien

    kus mama

  • 29 December 2010 - 23:17

    Sandra:

    Oh meis, ik ken het zo goed! Maarrr wij zijn stiekem wel een beetje blij dat je terug komt :). Goede reis en sterkte met afscheid nemen!

  • 29 December 2010 - 23:19

    Wen:

    Ik kan niet wachten tot je weer terug bent!!
    Nieuwjaarsborrel anytime!

    Dikke kus

  • 30 December 2010 - 08:21

    Marijke :

    Maiki! Snap je zo goed! En het zal ook echt even slikken zijn hier in Nederland (lees: Noordpool) maar er zijn hier ook mensen die je weer Heeeel graag willen zien dus dat gaat veel goed maken geloof me ;) alvast een heeel gelukkig nieuwjaar en tot snel jee xx de witste (bleekste) onder ons :)

  • 30 December 2010 - 09:08

    Maiki:

    dat het allemaal zo mooi zou worden! wat een verhaal maiki! Ik zorg voor schoon gewassen lakens!! KUS

  • 31 December 2010 - 08:07

    Wencke:

    Zussie!!! Proost alvast op al je onvergetelijke Zuid-Afrikaanse ervaringen en op alle nieuwe onvergetelijke ervaringen die je in 2011 op gaat doen! Kus van je Zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 25177

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: