Zand between your toes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu Zand between your toes - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu

Zand between your toes

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

10 December 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Sorry voor de vertraging tussen de berichten maar geen bericht is natuurlijk goed bericht!

Mijn kindjes hebben nu zomervakantie dus het after-school werk wat ik deed is afgelopen. De laatste dag was helemaal compleet met een huilend meisje die niet wilde dat Mickey weg ging en Mickey die ook niet wilde dat Mickey wegging.. Boehoe!

Getting sand between your toes is the best way to de-stress, let's just say ik heb een boel zand tussen mijn tenen gehad de rest van de week om bij te komen van de indrukken uit de townships.

Heb me met Jacob als een echte reiziger gedragen door te slapen onder de sterren en de ochtend te beginnen met een duik in zee. Wijnroute afgereden, langs het zuidelijkste puntje van Afrika naar de hemel op aarde Coffee Bay. Hier genoten van het lokale leven dat zich afspeelt in kleine ronde huizen. Wat een verschil met het leven in de stad. Mensen spreken hier Xhosa en Zoeloe en dragen traditionale kleding mannen vragen om mijn hand en bieden koeien. (Vraag van de week: hoeveel koeien ben ik waard?)

Kleine uitdaging was het linksrijden (en voor anderen het rijden in een schakelauto) maar uitdagingen zijn er om overwonnen te worden; Cliffjump van 8 meter CHECK, mama's zelfgebrouwen bier CHECK, koeienhersenen GEEN CHECK!

Je hoeft niet te denken dat ik de rest van mijn reis vakantie ga vieren. Er is genoeg te doen voor de ABF, ik ga op zomerkamp: volgende keer meer.

Bizar fenomeen van klantvriendelijkheid: Onderaan mijn boodschappenbonnetje van de plaatselijke SPAR: Come back, we miss you already!

Ik word graag gemist,
Liefs,
Maike

  • 10 December 2010 - 16:54

    Bob:

    yeeh, ben ik de eerste? kijk, echte trouwe volger :-)

    Leuk Mikey! Nou je wordt hier ook gemist hoor! En nu is Ro ook nog weg.... boohooo. Snel daten als jullie weer terug zijn begin januari.

    Veel plezier met Jacob ik bedoel in Afrika ;-)
    xx

  • 10 December 2010 - 17:01

    Wencke:

    Maikie!
    Ik ga gauw skype regelen. (ik heb een camera op m'n laptop!)
    Kan jij die klik-klak taal al spreken? Ik vind het zo een mooi geluid!
    Have fun, en voorzichtig in de zon.. xxx

  • 12 December 2010 - 12:16

    Karlijn:

    hi nicht... wat een heerlijke verhalen schrijf je toch.. ooit over gedacht om een boek te schrijven... je hebt nu ene perfect onderwerp :-) geniet van je tijd daar.. cause time flies when you're having fun.. xxx

  • 12 December 2010 - 17:22

    Saartje:

    Maiki ik vind je verhalen echt heel mooi en bijzonder!!! zoennn

  • 29 December 2010 - 21:21

    Baukje:

    Leuke verhalen maik! Ik krijg ook weer heimwee naar Afrika! Wat een lieve, mooie mensen zijn het hè! En hoe dankbaar met heel weinig. Geniet nog heel even van de mooie zonsondergangen, de liefdevolle mensen en de warmte... Gaat je tegenvallen hier, haha! En alvast happy new year! Groetjes baukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 25187

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: