Adjust - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu Adjust - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu

Adjust

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Boston

Uhm, oke. Als ik nu voor me kijk zie ik mijn laptop (I know; weinig verassend..). Ik zit op mijn krukje voor mijn locker met mijn naam erop, Maike de Jager nummer 24, en de rest van onze lockerroom is bezaaid met maroon en goudkleurige kleding waar een Eagle of een BC op geborduurd is. Ik hoor de rapmuziek van de basketbalmeiden door de muur heen. Bijna alle sporten hebben hier in het American Football stadion van Boston College hun eigen lockerroom. Dit stadion is overigens groter dan de Arena en schijnt bij elke thuiswedstrijd in een compleet drank, drink en vreet feest te veranderen. Ik zal mijn geliefde teedeetjes dus niet hoeven te missen ondanks de zes uur tijdverschil sta ik straks te tailgaten op de zondag!

De sporters worden hier op de campus een soort van vereerd, hiërarchisch gezien staan de American Football(AF) spelers bovenaan. Iedereen weet dat deze klerenkasten niet op basis van hun schedelinhoud een beurs hebben gekregen, dat hun coach zijn handen vol heeft om deze 100 bullenbakken op training in toom te houden en dat dit hem buiten de campus al helemaal niet lukt is ook publiek geheim.
De Ranking van de Sporters verloopt voor mij nog niet heel gunstig, je raadt het al, veldhockey bungelt samen met lacrosse(!?) helemaal onderaan. Net nog een kaste hoger dan de niet sporters... Toch stonden er bij de oefenwedstrijd afgelopen week zo'n 80 fanatieke supporters! In ruil voor mijn best, aanwezigheid en aanpassingsvermogen mag ik mezelf een jaar lang 1. Vol vreten en 2. Vol studeren.

Maar juist het aanpassen is me deze week duur komen te staan:
Mijn leven is anders, heel anders dan het er mijn afgelopen leven heeft uitgezien. De dagen zijn eenzijdig en de tijden liggen vast. Om 6 uur gaat de wekker en de dag sleept zich langs hottub, training(2,5 uur), hardlopen, rekken, liften (alsin met gewichten niet met je duim), coldtub, eten, uurtje chillen, hottub, rekken, trainen, eten om om half 11 op bed neer te storten.

Het werd me op dag 8 teveel, mijn lichaam riep me een halt toe en met een complexe migraine heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Maar beste lezenaars, ik schrijf dit nu ik weer helemaal gezond ben. NO WORRIES! Het gaat goed met me, kwam ws ook door zouttekort en de hitte. En natuurlijk een overdosis aanstelleritis, je kent me inmiddels toch wel ;)


Liefs, Maike

- Mijn nickname? Mick Jagger. Iemand die weet wat Skegs zijn, ook dat ben ik!
- Ik verhuis vandaag naar mijn eigen appartement in Boston en ik heb vorige week een paar uur met mijn teammaten geholpen bij de plaatselijke voedselbank. Mijn innerlijke moeder Theresa is o zo trots!
- A.s. vrijdag en zaterdag mijn eerste competitie wedstrijden in Vermont! Live-update via twitter!

  • 24 Augustus 2011 - 15:49

    Lust:

    Ooooh Maik,

    Het klinkt allemaal super vet, afgezien van jullie bungelende plaats dan.. Maar pas je wel goed op jezelf? Je mag natuurlijk eerder naar huis komen maar het moet niet moeten ;)

    Heel veel succes en we spreken elkaar snel!!

    Dikke kus!

  • 24 Augustus 2011 - 15:51

    Lust:

    En je bent ook een Skeg. Een hele goede zelfs!!

  • 24 Augustus 2011 - 16:13

    Marijke:

    Soms schijnen dergelijke taferelen ook voort te komen uit het af moeten kicken van regelmatig alcohol gebruik, te veel danspassen maken, mannen verslinden, zandtaartjes bakken om 5 uur in het vondelpark en het overmatig missen van oranje fietsen. Maar na 1 keer ziek te zijn geweest is er gelukkig plaats genoeg voor mooie nieuwe ervaringen ;)

    Blijf je volgen :);)!! Liefs!

  • 24 Augustus 2011 - 17:51

    Karlyn:

    Hee lieve Maikie!

    Eerst een maatschappijleernerd nu een hockeynerd, het nerd zijn staat je goed chick. Pas goed op jezelf!

    xxx

  • 25 Augustus 2011 - 04:33

    Ro:

    Maikie,

    Jeetje meis, heftig van je korte stop in t ziekenhuis. Gelukkig gaat ie nu weer goed met je! Dikke kus xx

  • 25 Augustus 2011 - 11:36

    Sandra:

    Wow heftig schat! Heb je op zaterdag of zondag nog wel een beetje vrij? Goed op jezelf letten! Mis je!
    En je hebt de moves mick jagger!
    liefs!

  • 26 Augustus 2011 - 03:16

    Mama En Papa:

    Na deze carrière moet je schrijfster gaan worden. Hebben die scans in het ziekenhuis nog schedelinhoud bij jou gevonden?
    Wij zijn nu in Burlington om je morgen en zaterdag aan te moedigen. Er was geen hotel/motelbed meer vrij omdat maandag hier de scholen weer beginnen en de papa's en mama's hun kinderen wegbrengen, aldus een politieagent die ons uiteindelijk naar een camping heeft gebracht.

  • 26 Augustus 2011 - 10:57

    Saar:

    huhu ik zou zweren dat ik een brichtje had gepost. maar ik zie niks. Niet dus. Anyow. Heel veel zout eten dus...nice
    Ik vind M. Jagger een leuke. Moves like Mick Jagger, maar dan als salsadanderes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 25163

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: