Veldwerk - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu Veldwerk - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu

Veldwerk

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

03 November 2011 | Verenigde Staten, Boston

Terwijl de Guantánamo Bay gevangene en de Ninja Turtle aan de bar bier aan het bestellen zijn ben ik in gesprek met een M&M en twee mevrouwen uit de jaren 20.
Het is nog niet that time of the year, al loopt hier wel een dikke versie van Sinterklaas rond, het is wel al eind oktober en dus Halloween! En aangezien ik mezelf graag inbeeld dat ik als undercover antropoloog veldwerk aan het doen ben heb ik voor jullie natuurlijk een uitgebreid verslag van mijn nieuwste wetenschappelijke ontdekkingen.

Een aantal dagen van tevoren merkte ik een verandering in de dagelijkse gang van zaken: De how are you doing? standaard begroeting veranderde in een how are you going? Natuurlijk, de belangrijkste vraag en het moeilijkst te beantwoorden is welk pakje je aantrekt voor deze surrogaat carnaval. In mijn peergroup werd elke outfit kritisch afgewogen: kun je er slutty als bijvoeglijk naamwoord voor zetten? Zo ja, kraskraskas geschikt! Zo niet, de schaar erin of terugbrengen naar de 24 uur geopende halloweenwinkel in town.

Waar je in Nederlander een Alaaf krijgt voor elk creativiteitspuntje word je hier als vrouw alleen gewaardeerd op de slutty-ness van je outfit. Om me heen kijkend begrijp ik nu een stuk beter waarom sneeuwwitje door maar liefst zeven mannen werd aanbeden en besef ik dat ik flink had kunnen besparen op stof voor mijn oervrouwen-outfit.

Wie mij goed kent weet dat ik veel voor de wetenschap over heb dus dat ik tot laat in de avond research heb gedaan, geen punt.

Mocht de volgende ochtend wel weer vroeg als onder-de-dekens researcher aan de slag in de gym en op het hockeyveld. De competitie is inmiddels afgelopen, vandaag begint het ACC toernooi in Washington D.C. Het doel is om historisch lang in het toernooi te blijven, als in; de eerste wedstrijd te winnen. Want bij een goed resultaat kunnen we het NCAA toernooi/landskampioenschappen van volgende week nog bereiken en is de (voor mij als nerd dan weer leuk:) Obama-handshake nog realistisch.

Hypothetisch kan het vandaag dus mijn laatste BC wedstrijd zijn, hoop dat ik het seizoen nog wat kan rekken en hoop vooral dat mijn teamgenoten kunnen lachen om de deal die een teamgenootje en ik hebben gemaakt om de laatste training verkleed op te komen dagen. How I am going? Als een echte slut, dat begrijp je.

Liefs,
Maike

ps: live score van mijn wedstrijd: http://www.theacc.com/gametracker/launch/gt_wfieldh.html?event=1003129&school=fo&sport=wfieldh&camefrom=&startschool=&

  • 03 November 2011 - 14:49

    Sandra:

    Leuk, leuk, leuk!! Volgend jaar sowieso Halloween party in Amsterdam. Mis je schat. Succes bij je wedstrijd. kus!

  • 03 November 2011 - 18:16

    Lust:

    I love it! Leuk verhaal weer. Ik begrijp dat je het druk hebt met al je feestjes en onderzoekjes (voor zoverre dat geen feest is) maar ik wil een date!! :p

    Geniet van alles!

    Dikke kus!

  • 03 November 2011 - 18:45

    Mama En Papa:

    nou, je krijgt in elk geval meer tijd om veldwerk te gaan doen, nu jullie verloren hebben. Begin met de reactie van je coach te interpreteren, zo ik zeggen! Jammer hoor, maar aan alles komt een end.Zelfs aan halloween en hockey!

  • 04 November 2011 - 01:30

    Reintje:

    Zo te zien heb je zelfs tijdens de wedstrijd tijd gehad voor werk vanaf de zijkant.... Leuk je weer te lezen, geweldig schriftelijk verslag! Succes de komende tijd en jammer, geen handshake van Obama! Knuffel, Reintje

  • 04 November 2011 - 14:57

    Bob:

    hihi, ja dat shirtje onder je Jane jurk kan echt niet maik!
    Ik zie net dat julli helaas hebben verloren, maar dat je wel nog snel een goaltje hebt meegepikt! Jammer wel, want nu wordt het NCAA ook lastig ben ik bang...booo

    Geniet ervan, we contacten snel over Mexico/guatemala! jeeeeh
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 25181

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: