Schip - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu Schip - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu

Schip

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

31 Mei 2012 | Verenigde Staten, Boston

Gezocht: lvnsdoel voor schip, 25jr bagage int ruim, route nader in te vullen, bestemming n.o.t.k.

“Je moet het zo zien”, zei mijn professor in een ultieme poging mij wat levenswijsheid bij te brengen: “Je ligt als een schip in een haven. Je hele leven heb je containers gevuld met ervaringen en inzichten. Met elk diploma en elke erkenning die je krijgt plaats je weer een container in het ruim. En met het behalen van je master is het nu aan jou om te bepalen waar je naartoe wilt varen.”

Ik was onder de druk.
Niet alleen van de tic waarbij hij tegelijkertijd drie keer met zijn ogen knipperde, zijn rechterwang omhoog trok en met zijn tong klikte, maar vooral van zijn onverwachte, wijze woorden. Na maandenlang tijdens zijn colleges in slaap gesust te zijn door zijn knipper, trek en klik, was ik nu opeens klaarwakker. Ik als een schip. Ik als een drijvend voertuig die een route nodig heeft en nog veel belangrijker: een aankomstplaats.

Ik mag vanaf volgende maand niet langer meer het hokje student aankruisen op formulieren. Niet langer een studentje die alles doet omdat het kan. Maar over dertig dagen moet ik beslissingen maken en verantwoordelijkheid nemen.

Waar? Wat? Hoe? Met wie? Elke keer dat ik een blik op mijn kompas werp wijst die een andere richting op (wist je trouwens dat o.a. in Kazachstan het kompas helemaal dol draait? Komt door een magnetische afwijking en door een sterk ijzerhoudende ondergrond. Dit betekent overigens niet, ik herhaal NIET, dat ik naar Kazachstan ga! Dit is gewoon een nutteloos feitje waar mijn schip o zo vol mee ligt..). Het wisselt nog per minuut of ik vliegtickets naar NL aan het vergelijken ben, een makelaar voor de gemeente Boston bel of de wereldkaart met een loep iets dichterbij haal.

Wat ik wel zeker weet? Dat ik mijn diploma-uitreiking fantastisch vond, en dat ik vanaf 1 juli officieel uit de haven vetrokken ben.


Liefs,
Maike



ps1. Als ik iets heb geleerd hier in the US is het wel dat het goed is om de trotse pauw uit te hangen. Zal de awards die ik afgelopen weken gekregen heb vlug op mijn linkdin zetten om ze later in mijn toekomstige kantoor (?) op te hangen!
ps2. Heb een prachtige verjaardag gehad in Miami met de fam. Gote
ps3. Nieuwste levensmotto: Laat je ochtend net zo mooi wezen als je avond fantastisch.
ps4. Levenswijsheden van mensen met en zonder tic zijn meer dan welkom.

  • 31 Mei 2012 - 05:50

    Sandra:

    Ik mis je! En heb straks ook richting nodig. Laten we nou binnenkort echt even skypen en lekker brainstormen over mogelijke bestemmingen :). kus!

  • 31 Mei 2012 - 07:36

    Lida:

    Lieve Maik!

    Wauw! Gefeliciteerd met je diploma!! Laat die kompas maar rondjes draaien; "voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed."

    Lfs Lida

  • 31 Mei 2012 - 09:38

    Reintje:

    Hey Maikie, thanks voor je verhaal - altijd leuk om te lezen. Wat een leuke graduation-foto!! Gefeliciteerd - knap hoor! en ja, weer een stukje verder op je route. Ik ben heel benieuwd..... Liefs, Reintje.
    P.S. Mocht ik nog een leuke levenswijsheid tegen komen, dan stuur ik hem wel door.

  • 31 Mei 2012 - 10:03

    Dider:

    mooi zo een levenswijsheid! goed om te lezen! en waar je kompas ook heen draait zorg eerst maar ff dat dat schip van je in amsterdam aan komt! dan kan je iedereen persoonlijk vertellen waar je nou weer heen gaat! ;) kus

  • 31 Mei 2012 - 18:46

    Mama En Papa:

    het mooie van zo'n schip is dat je telkens ergens aankomt en weer weggaat.....

  • 31 Mei 2012 - 18:51

    Mama En Papa:

    ik las zojuist ergens: 'een schip in een haven is veilig, alleen daar is het daar niet voor bedoelt.'

    Sorry Maike: ik kon het even niet laten, maar altijd beter dan het over kleinigheidjes te hebben ;-).

    Kus! mama

  • 01 Juni 2012 - 07:08

    Marijke:

    Je kunt de wind niet veranderen, maar wel de stand van de zeilen :) Dan vaar je altijd in de goeie richting let maar op. Tot snel!! ;)

    ps aankomende week moeten we echt even bellen!! Woensdag?

  • 04 Juni 2012 - 06:24

    Renate Slingerland:

    Hey Maike, Gefeliciteerd met je Master. Helemaal top! Knappe meid!

    Misschien moet je een journalistieke bijbaan overwegen. Na het bezoek van je ouders vorig jaar lezen we met veel plezier je verslagen!

    En misschien moet de boot eerst richting Zaandam en Amsterdam, alle familie even kussen en knuffelen en dan op naar het volgende station, of haven?

    Geniet even van de vrije tijd die je hebt!

    Groetjes uit Aalsmeer, Renate.

  • 04 Juni 2012 - 17:56

    Truus L, :

    Hi Maike,
    Van harte gefeliciteerd, Super hoor, een mijlpaal... als je schip er maar niet tegen aan vaart :)
    Hang nog maar even de trotse pauw uit, lijkt mij aardig normaal .... en ik zie je weer eens op 2e Schinkelstraat !
    Truus, moeder van !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 25176

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: