Compleet - Reisverslag uit Palenque, Mexico van waarwasek - WaarBenJij.nu Compleet - Reisverslag uit Palenque, Mexico van waarwasek - WaarBenJij.nu

Compleet

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2012 | Mexico, Palenque

“Het lot van reizen is je omringen met onbekenden en je compleet op je gemak voelen.” Ik ben exact 7,5 maand weg van huis en met nog evenveel tijd te gaan bega ik me, in het door meneer M. Bril beschreven lot.

Mijn Amerikaanse avontuur is vandaag officieel aan de tweede helft begonnen. Eerste part; trainen, wedstrijden, nog meer hockeyen, ontdekken, mijn plek vinden, drie vakken halen, internationale vrienden maken en tussendoor ook nog ademhalen (soms met behulp van wat extra zuurstof, maar meestal zonder:).

De rust vond plaats in Mexico waar ik rondreed met Wendy, gelachen heb met wilde apen en zwemslag heb gedaan met schildpadden. Maar bovenal heel erg heb genoten van zonneschijn en het niets doen. Tiredness has many layers.

Ik ben enthousiast aan deel twee begonnen. Volg nu vijf vakken (foundations of Language, Human Rights, Social Justice, Curriculum Theories en Leadership), train drie keer in de week en heb tussendoor veel gezelligheid en nog meer Amerikaanse ervaringen. Superbowl, Beer-olympics en Grammy’s. Ik maak het allemaal mee. Zo stond ik gister onverwachts te dansen op soul-muziek op een underground feestje met een groep van twintig, net gemaakte, vrienden.

Ik hou er van, en voel me op dat soort momenten compleet op mijn gemak. Al mis ik meneer Bril en Nederland nog altijd wel. De postpakketjes, liefs en het neefje die mijn leven hier nog wat meer komen opvrolijken waren allemaal welkom! Valentijnskaarten kun je trouwens naar hetzelfde adres sturen :)

Elke sporter weet dat je in de tweede helft wat meer gas moet geven als je achterstaat en juist extra goed moet zijn als je nog voor staat. Het gevoel altijd meer te moeten geven. Ik heb hier geen last van, ben nu al compleet gelukkig met mijn ervaringen hier. De tweede helft mag dan begonnen zijn. Het is time to chill.

Liefs,

Maike

  • 13 Februari 2012 - 19:19

    Marijke :

    Lieve Valentijn!

    Wat een leuk stukje weer :) en wat goed dat het zo goed gaat. Als je maar wel onthoudt dat Amsterdam nog altijd niet compleet is zolang jij daar in Amerika rondhangt!!

    Maar voor nu lekker genieten :)!

    Liefs anoniempje

  • 13 Februari 2012 - 19:41

    Mama En Papa:

    7,5 maand, wat vliegt de tijd en wat heb je al veel meegemaakt en gedaan. Geniet lekker.....

  • 13 Februari 2012 - 20:57

    Lust:

    Aaah eindelijk weer een nieuwe! Ik ben dol op jouw updates en wat een eer dat ik een naam mag hebben in het verhaal. :-D
    We zijn op de helft Maik. Nog even en we maken weer strakke danspassen in jouw hometown en doen een bezoek aan de nachtbakker! ;-)

    Dikke kus!

  • 13 Februari 2012 - 21:27

    Cindy:

    Hey Maik, wat is het allemaal herkenbaar wat ik van je lees. Ik ben blij dat jij je net zo op je plekje voelt als ik heb gedaan. Geniet ervan mop en stiekem ben ik natuurlijk stikjaloers he dat begrijp je wel :p Dikke kus, Cin

  • 14 Februari 2012 - 09:22

    Simone:

    jij en je nichtje kunnen er wat van!!!!!
    ik vind het zo leuk voor jullie! jullie ondernemende aard maakt van jullie allebei zeer bijzondere jonge vrouwen.
    nog een hele fijne chill tijd.
    koes

  • 14 Februari 2012 - 12:19

    Je Nicht, L Te K:

    Heeeuurrrrrlijk je verhalen!!!

    Dikke chill kuzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    VOOR JOU!!!!

  • 15 Februari 2012 - 12:53

    Reintje:

    Hey dochter Theresa, wat een leuk stukje weer - gezellig leesvoer! Zo te lezen geniet je nog steeds met volle teugen - houwe zo !!
    Liefs, Reintje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Palenque

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 25159

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: