Hugs! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu Hugs! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu

Hugs!

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

18 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ookal is het hier onbeschrijfelijk mooi en top, ik zal binnen de 30 min die ik heb een poging wagen :)

Dit is Afrika, Zuid-Afrika, ik voel me zo welkom en onveilig tegelijk. Ik doe dagelijks van 13 tot 18 de naschoolse opvang in Guguleta. Township van CT, hebben jullie meegekregen dat er hier een NL'se vrouw is vermoord? Daar werk ik..
Buiten de hekken van het schoolje ben ik kansloos, op het zandveldje waar ik twintig kinderen van een jaar of 7 voetbal en hockeyles geef ben ik intens gelukkig. Ookal weet ik dat de boterhammen die de kinderen na de les krijgen waarschijnlijk het enige is wat ze op dag eten.. Ze zijn zooo lief!! Koeienhersenen en darmen zijn hier trouwens een specialiteit, afgeknipte kippenvoetjes zonder nagels ook. Jullie begrijpen het al: ik hou het heel makkelijk vol om vegetarisch te zijn (of vegetarier,whatever;). Heeft er al iemand goed geld verdient aan een weddenschap hierover?

Het verschil tussen mijn leven aan deze kant van de tafelberg en wat er aan de andere kant plaatsvindt is niet normaal. In de ochtend met hostelmaten op toeristen-pad: RobbenIsland, bustoer, markt, museum, strand. sMiddag's aan de andere kant van de berg zie je doffe ellende en stralende mensen. Om s'avonds ergens drankjes te drinken of een auto huren en naar de kust rijden.

Het land zelf en de mensen zijn echt heel mooi. Ga volgende week een paar dagen de gardenroute kamperen met Jakob, collega, verheug me op dolfijnen, walvissen, pinquins, zandduinen, westelijkste punt en surfen. Op kantoor is mijn naam changed van het onuitspreekbare Maike naar het bekende Mickey en het wat onbekendere BabyGirl en Sweetypie. De mensen die ik hier ontmoet zijn zo warm en lief. Ik hoop dat ik hier iets van kan overnemen. Het aantal 'hugs' die ik op een dag ontvang zijn niet op twee handen te tellen. Ik voel me welkom.

Whats new?
Gister met 2 Americans en 51.000 anderen de wedstrijd SA-VS in het stadion gezien, Kippenvel!
Sean uit Johannesburg heeft me een paar uur lang kickboxles gegeven, niet geheel overbodig..
Ik heb nog geen foto's gemaakt :S zal deze week aan mijn fotografische competentie werken. Ben aan het genieten van alles wat hier gebeurd en dat gaat net wat minder gemakkelijk door zo'n 3inch beeldscherm.

Nou, dit was het wel zo'n beetje. Ik leef dus nog. ZIjn er verder nog vragen? Heb alle smsjes ontvangen (denk ik haha!) Lief dat jullie aan me denken, it works the other way around: Ymke-Rose nog gefeliciteerd!! Don't worry about me, ik vermaak me prima.

Time's up, life is happening!

Liefs,

- voor een goed beeld van de omgeving waar ik werk en de kinders check www.hebikietsgemist.nl/programma/1951/nederland-1/joris-en-de-jonge-helden-van-zuid-afrika.html
- de stichting is de amy biehl foundation. check op google. Vandaag de hockeysticks en schoenen gebracht, waren doblij, we zijn uitgeroepen tot angels, bedankt iedereen!!

  • 18 November 2010 - 19:45

    Mama:

    Hoi Sweetypie-babygirl,

    Fijn dat je het niet koud hebt.

    Ik sta voor in de weddenschap :-). Wie weet wilje bij thuiskomst rode kool met bloedworst, appel en ui eten!

    another hug,
    mama

  • 18 November 2010 - 19:46

    Mama:

    Gaan we maandag op dezelfde tijd weer skypen? dus 20.30 uur?

  • 18 November 2010 - 19:58

    Fan Numero Uno!:

    Well said, "Time's up, life is happening!"..

  • 18 November 2010 - 19:59

    Ro:

    Maikie!!!!

    Wat goed om te horen dat je t zo leuk hebt!
    De mensen maken jou blij maar Ik weet
    Zeker dat het andersom ook zo is!!

    Xox

  • 18 November 2010 - 20:09

    TOM:

    Het land is prachtig en de ene helft eet van een een tafel met een berg eten en de andere helft eet vanonder een tafel de kruimeltjes op. (Wat een mooie volzin) De helft van de gevulde tafel is voor een klein aantal mensen en de andere helft is voor heel veel mensen. Het blijft voor iedereen nemen van zijn eigen helft maar voor ons onvoorstelbaar. Wat was de uitslag sa-vs? Was dit in hetzelfde stadion waar Foppe normaliter traint en waar Wencke geweest is. Kun je nog foto's maken? Ik spreek of hoor wel weer. Kus TOM

  • 18 November 2010 - 20:12

    Cat:

    Hey Maike!

    Wat tof om te lezen wat je eerste ervaringen zijn! Ik ben zo benieuwd wat je ervaringen zijn in dat rare land waar ik ben geboren! Het lijkt me zo bizar om bewust die twee hele verschillende werelden mee te maken!

    Keep it safe!

    Liefs, Catie

  • 18 November 2010 - 20:52

    Fleurie:

    Maikie,
    wat fijn om te lezen! Je helaas niet meer 'live' veel plezier en succes gewenst maar bij deze alsnog! Klinkt goed daar, geniet van het moois daar!xx

  • 18 November 2010 - 23:24

    Karlyn:

    Maikie je bent echt een stoer wijf! Vind het super cool dat je dit doet! Geniet van de mooie ervaringen en ik zie uit naar meer verhalen!

    xxxxxxxxxxxxx

  • 18 November 2010 - 23:37

    Annelies:

    Nou Maikie, het beeld klopt toch helemaal van wat we je hadden voorspeld? Prachtig,mooi,ontroerend, etc,etc. Leuk om je verhaal te lezen. En omdat wij er zijn geweest, is het niet moeilijk om je te verplaatsen in waar je bent, en waar je over schrijft. Leuk, en geniet ervan. Voor je het weet, moet je je koffer alweer inpakken. Veel liefs, Annelies

  • 19 November 2010 - 08:06

    Bob:

    mickey! wat leuk om een kleine update van je te lezen! wij missen je nu al hier hoor! Goed te lezen dat je je zo onwijs veilig voelt ;-) het gaat puur om de uitstraling he, dat weet je: maak je breed (show those guns honey) en lang (trek je stilettos aan) en je kunt er weer tegenaan! ;-)

    Heel veel plezier maar weer!
    xxxxx

  • 19 November 2010 - 08:09

    Marijke:

    Er is maar een woord voor: JALOERS!!!!

    Hoe leuk allemaal maik!!! Ik verheug me nu al op je foto's!
    En ja ik zal regelen dat er op 1 januari een doosje bitterballen voor je klaar staat ;)

    Heeeel veel plezier nog en blijf berichtjes schrijven, want hier maken we uiteraard niks nieuws mee :)

    Liefs!

  • 19 November 2010 - 08:45

    Karlijn:

    Hi nichtje!!

    Oh dat klinkt echt heel goed allemaal.. geniet van je avontuur en hou ons op de hoogte met je verhalen.. ik ben net terug uit egypte (was ook erg leuk) en nu weer aan de slag..

    xx kaatje

  • 19 November 2010 - 09:18

    Siep:

    Maike! Ik kan weinig extra's aan de al reeds bestaande reacties toevoegen! Maar inderdaad super goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ben rete jaloers! Geniet van al het moois en wees n beetje voorzichtig! Ik wil mijn powerchick graag weer heelhuids terug zien! X

  • 19 November 2010 - 09:40

    Maike:

    De wedstrijd was in het Green point stadium (daar heeft NL de halve finale tegen Urugau gewonnen). De Amerikanen zijn net wat minder slecht in het spelen van Soccer.. dus 0-1 for them. Bafana Bafana captain Steven Pienaar speelde als een van de weinige echt goed maar de sfeer was er zeker niet minder om! Vooral het gekakel achter mij, deze meneer had een kip meegenomen naar het stadion, 'for luck' zo legde hij me uit. Dus. Ajax kan geloof ik ook wel wat kippen gebruiken :D

    Ik zit nu op kantoor, ben vandaag frontdesk, telefoontjes aannemen en mensen rondleiden.

    Ga vanavond met James en Keihl op de tafelberg picknicken en de zonsondergang bekijken. Bob, het lukt me niet om op stiletto's de berg te beklimmen dus neem ik maar 2 mannen mee ;)

    Heb net een camera gekocht, dus ik beloof wat foto's te maken zodat jullie kunnen meegenieten.
    Leuk om alle reacties te lezen!! Liefs x

  • 19 November 2010 - 09:58

    Wencke:

    Zussie!!
    Wat een avonturen! Namens heel trimhockey 1 moest ik je nog de groeten doen.
    Wil je je Afrikaanse nummer even doormailen? En blijf je nog in hetzelfde hostel, of ga je verkassen?
    dikkedikke kus!

  • 19 November 2010 - 12:38

    Christiaan:

    Hallo Maaike,

    Ik heb e-mail gedaan om contact te leggen met Leigh. Ik hoop dat dit lukt! Ik ga het verslag nog eens om mijn gemak lezen. Voor nu, wees voorzichtig.

  • 21 November 2010 - 18:51

    Reintje:

    Hey Maaikie!!
    Als ik het goed heb, zagen wij in 2000 walvissen (bultruggen) en dolfijnen zittend in een boot bij Hermanus of bij Knysna. Pinguins hebben wij in grote getalebn gezien ten zuiden van Kaapstad bij Boulders Beach.
    Wat heerlijk dat je zo geniet - mijn herinneringen aan dat prachtige land zijn nog zeer levendig, de schoonheid maar tegelijkertijd de triestheid van al die kindjes die uren moeten lopen naar school enz. Geniet van je reis langs de Panorama route!!

  • 23 November 2010 - 06:57

    Jolijn:

    Hé Maikie!
    Wat een lief en leuk verslag! En wat heb je al veel gedaan in die korte tijd! Heerlijk om op die manier bezig te zijn met je "studie" ;) Je bent lekker bezig. Geniet er nog heel veel van en doe voorzichtig! Je bent een topper! :)

  • 28 November 2010 - 20:03

    Michelle Van Domburg:

    Tof! Fijn dat je het naar je zin heb. Mijn eerste programma's zijn hier al op de radio geweest. Super lachen. Een heel ander leven dan jij.

    Geniet se!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 25178

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: