Spuit elf (bijna twaalf) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu Spuit elf (bijna twaalf) - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van waarwasek - WaarBenJij.nu

Spuit elf (bijna twaalf)

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

12 September 2011 | Verenigde Staten, Boston

Het gaat hier beterrr! Heb al een paar doelpunten op mijn naam staan, voel me thuis in mijn appartement met kamergenoot Anna (Nieuw-Zeelandse), ken inmiddels de weg op de campus, heb al wat leuke mensen om me heen verzameld en ik vermaak me goed!

Vanaf dinsdag ben ik begonnen aan mijn eenjarige Master. Volg vier vakken en die zijn leuk, leuker en leukst: Bilinguïsme and Literacy Development, Sociology, History of Racism en Global Policy Issues. Alleen nummer 5, Instructional theorie is een behoorlijk saai en verplicht educatie vak. Als echte studienerd moet dit natuurlijk een stukje cake zijn, al kijkt iedereen mij vragend aan als ik ze over mijn rooster vertel (di,woe,dond van half 9 tot 19 uur les). Of ik dat wel aan kan als student-athlete, ik heb geen idee wat me te wachten staat maar blijf ze altijd vriendelijk aankijken en glimlach me door hun vragen heen. I’ll be fine.

Merk nu wel al dat het ellenbogenwerk is in de klas. De professor heeft zijn vraagteken nog niet uitgesproken of mijn streberige klasgenoten zitten al met hun handen te wapperen om het antwoord en daarbij meteen hun visie en de bijbehorende quotes van een aantal voor mij onbekende, briljante geesten te geven. Dus, huh, wat? Gaat het in mijn hoofd: vroeg hij nou iets?

Je begrijpt het al, ik die normaal gesproken (zonder mezelf op de schouder te kloppen, nou vooruit, hooguit een klein klopje dan) vlug kan lezen, vlug kan denken en vlug kan praten. Ik ben in dit land overal een stap te laat. Is mijn hele team aan het trainen in een zwart shirt, kijk ik naar mijn buik en zie daar alleen maar felrood. Pakt mijn buurman aan het begin van het college een stapel leeswerk uit zijn tas, heb ik geeneens een pen bij me. En loop ik in de ochtend naar school, zie ik onderweg mijn nieuwe vrienden vanuit de schoolbus naar me zwaaien. Een spuit elf dus in alle omstandigheden. Ach prima, geef me een paar weken en ik loop in hetzelfde ritme en als het goed is natuurlijk nog een stapje sneller :)

Wel boeiend stukje: ik had dit weekend vrij! Vrijdag op Harvard stadsrivaal Boston Universiteit met 1-0 verslagen daarna de verdiende drankjes opgedronken en een top weekend gehad. Ben de stad in geweest, leuke markt in South End gevonden, lekker gegeten, gekletst en net op het dakterras naar dezelfde maan gekeken als jullie vannacht hebben gezien. Life’s good!

Door alle nieuwigheid en het uit de pas lopen met ongeveer alles ben ik dus een beetje vertraagd met reageren op alle liefs uit NL. No worries!
Mijn ritmegevoel is nooit heel goed geweest maar dat heeft me er nimmer van gehouden om op de dansvloer de heupen uit de kom te gooien. Deze Amerikaanse pas zal ik mezelf dus ook wel aan kunnen leren. Ik beloof het je: over een paar weken ben ik op zijn minst afgezakt naar spuit 10 :D

Liefs,
Maike

p.s: Fijn om skypend aanwezig te zijn bij mijn trotse grote broer die zijn diploma binnen heeft!
p.s: Lida en Bob, GENIET!
p.s: Woensdag krijg ik mijn fiets thuis bezorgd! Hopelijk is het een one-piece, heb namelijk geen schroevendraaier bij me.

  • 12 September 2011 - 07:28

    Lust:

    Komt wel goed schatje. x

  • 12 September 2011 - 08:21

    Grote Broer:

    hey!

    spuit 11, als jij nog een keer met een wijsheid van een groot geleerde wil komen kun je zeggen:

    just recently in 2010 Koen de Jager a folisipher in Holland said one big truth: If you go to bed with a scratchy ass, you WILL wake up with a smelly finger :)

    Gister bij Hurley kiki tegen gekomen (van jawa sports) maar zij was snel weg en volgens mij herkende ze mij niet helemaal. maargoed we hebben met 4-0 verloren. Op gras, dus dat maakt wel iets goed geloof ik.

    nou ik ga werken ciao!

  • 12 September 2011 - 18:03

    Stef:

    Maik,

    Wat leuk om je avonturen te kunnen lezen. Ben je echt pas over 293 dagen terug??

    Xxstef

  • 12 September 2011 - 19:06

    Kaatje:

    Hi Maikie,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen.. Je moet ze echt eens opsturen naar De Pers ofzo.. Heel vermakelijk.. Hier alles ok, zit op het moment in het zuiden van spanje!! Ole!!! Heerlijk weer hier.. Tot snel en succes met je fiets en anders kan die lieve buurman je vast wel helpen, is het geen kopje suiker dan is het wel een schroevendraaier, voelt hij zich ook meteen weer een beetje man ;-)

    Enjoy babe, before you know it's over :-(

    Kussie

  • 12 September 2011 - 21:22

    Reintje:

    Hey Mikey, leuk om al je verhalan weer te lezen... zit momenteel in Frankrijk (where else???) - morgen weer naar het natte noorden, misschien kan ik wat zon meenemen!
    Succes met de promotie naar spuit 10 - tot volgende keer - groetjes!!

  • 13 September 2011 - 18:24

    Uk:

    Ja hoooor, heb me aangemeld en kan nu heerlijk genieten van al je avonturen in de USA!!! En indien je een leuke locatie weet voor JaWa....dan hoor ik het wel. Je weet 't....we moeten sowieso gaan uitbreiden :) Geniet ze daar, Kus

  • 14 September 2011 - 06:21

    Noud:

    Ha die Maike,

    hoorde van Bob dat je lekker bezig bent in Boston en hard moet werken. Tis de moeite waard en als ik je leuke verhalen lees heb ik de idee dat het ook prima met je gaat daar. Doe Ainsley de groeten en haar maatje. Ik volg de BC site fielshockey
    K&K Noud

  • 14 September 2011 - 07:53

    Adin:

    Maiky!!!!

    Het komt wel goed hoor schatje.. ;)
    Weet zeker dat jij binnen een paar weken helemaal geïntegreerd bent en dus zelfs nog sneller en beter bent dan je klasgenootjes :D ;)

    Lees met veel plezier je verhalen, deze was ook weer erg vermakelijk!!
    Have fun!!!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 25180

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: