Smile - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu Smile - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van waarwasek - WaarBenJij.nu

Smile

Door: waarwasek

Blijf op de hoogte en volg

21 November 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Er zijn tientallen mensen dagelijks als vrijwilliger verbonden aan de AmyBiehlFoundation(ABF) ze werken in de townships en op kantoor. Het kantoor is een ruimte met twintig bureau's en evenzoveel nationaliteiten en activiteiten.

Afgelopen zaterdag hadden we een Benefiet Gala om via een silent en live auction geld binnen te halen. De stichting is volledig afhankelijk van donaties dus werd er groots uitgepakt. locate: sjiekste hotel van de stad. publiek: rijk.
dresscode: gala en goud.

Ik heb voorafgaand aan het feest lange dagen gemaakt om overal waar nodig te helpen en om een uur voor het feest begon nog de stad in te rennen en een jurk te kopen, (zie foto) Ik snap dat sommige mensen nu denken, je zit toch in Afrika?! Je was toch bang voor scheurbuik en dan koop je een galajurk?! Dat klopt, maar dit was een investering zoals er nog nooit een investering is gemaakt, het event (en dus indirect mijn jurk) heeft een bedrag met een heleboel nullen binnen gehaald (in Rand :). Hoe dan ook, het was geslaagd! De rich and famous heeft diep in de buidel getast voor de pour and unknown. Ik heb weer een boel bijzondere mensen ontmoet en genoten van de optredende kinderen.

Inmiddels zit mijn gouden jurk alweer onderin mijn backpack, denk dat ik hem niet meer nodig heb deze reis.
Ga volgende week samen met Jacob een auto huren en richting Port Elizabeth te rijden op zoek naar olifanten en walvissen.

Nog even over mijn veiligheid; Ze maken hier de grap dat 'If you go to a bar and the guard searches you and finds out you dont have a gun, he will give one to you to make you feel safe' :D

Ik kan er inmiddels om lachen en voel me safe.

So keep up the smiling,
Liefs

  • 21 November 2010 - 20:13

    Mama:

    wat ben je een beautiful-babygirl! Leuk je even op skype gesproken te hebben. De 300-jarigen hebben weer genoten bij ons. Ze gingen dolblij naar huis terug. Jenny had superlekker gekookt. Zullen we vast afspreken dat we het 9 januari over doen? (Jenny weet nog van niets ha-ha)

    Veel plezier volgende week.
    kus, mama

  • 22 November 2010 - 10:01

    Kaatje:

    Hi nicht,

    Wauw, wat goed.. nog een leuke rijke prins opgeduikeld met een mooi warm landje in afrika ;-)

    enjoy babe!!

    xx ka

  • 23 November 2010 - 07:12

    Bob:

    Leuk maiki! Klikt als goede afwisseling! :-)
    Ik heb een hockeybal op mijn hoofd gehad, en zie er nu uit als harry potter :-(

    Enjoy sweet),
    Xx

  • 24 November 2010 - 11:31

    Wencke:

    Zusje, je hebt mail!
    xxx

  • 26 November 2010 - 12:33

    Saartje:

    wauw, ik vind je jurk echt mooi en die zaal. Gek die tegenstellingen!

  • 26 November 2010 - 12:35

    Saartje:

    Oh, maik, zit je nog in dat zelfde hostel???

  • 27 November 2010 - 11:24

    Annlies:

    Leuk om je verhalen te lezen. Een schrijverscarriere kan je ook altijd nog gaan beginnen, ;)

    x Annelies

  • 06 December 2010 - 11:02

    Henk (Trimhockey 1):

    Hoi Maike,

    Hoe gaan dit? Ben nog een dagje in het koude Nederland en dan richting Kaapstad voor het begin van de rondreis. Een 'derde helft' in Mama Afrika?
    Groetjes, Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Actief sinds 28 Sept. 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 25162

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 18 September 2014

Hockeyen in Australie

08 Oktober 2013 - 20 December 2013

Hockeyen in Spanje

18 Juli 2011 - 01 Augustus 2012

Studenten en hockeyen in Amerika

10 November 2010 - 01 Januari 2011

ontwikkelingswerker in Zuid-Afrika

Landen bezocht: